Image Image Image Image Image

Webサイトやソーシャルメディアの運営にお困りの企業の担当者さま、熟練Webプロデューサー・ディレクターやプロジェクト・マネージャーの人材が不足しているWebデザイン・制作会社さまに向けて、コンサルティング・マーケティング・プロデュースなど専門的なサービスと、Webの訴求力アップに欠かせないクリエイティブな写真を世界的コンペで評価が高いPhotographerがあなたが望むブランディングイメージを制作いたします。

Gonos Studio - ゴノス スタジオ

 

Gonos Studio Co., Ltd.

167-0043
東京都杉並区上荻4-22-13 202
TEL: 080-7039-5010
FAX: 03-4579-0612

projects@gonos.jp

 

Pin It
  • Twitter
  • Facebook
  • Delicious
  • Tumblr
  • LinkedIn
  • RSS
Scroll to Top

To Top

代表者ブログ

世界の祭典オリンピックが負けるとき

On 08, 8月 2012 | No Comments | In 代表者ブログ | By Gonos Studio

2012年の大きなイベントの一つ、この記事を書いている時点でも盛り上がりを見せるロンドンオリンピック。
しかし、ちょっとした違和感があった。

日本ではNHKと民放各テレビ局が、協議が始まる日本時間の夕方頃から明け方まで、さまざまな協議を生中継したり、
ニュースには必ずと言っていいほど、今日のオリンピックの協議結果が多かれ少なかれ流される。

わたしの感じていた違和感が、下の記事を見かけた途端、ハッとその理由に気づいたのだ。

Using images beyond the Olympics

After the London Olympics end, McDonald’s will continue to use Instagram to share visual stories of its restaurants—particularly the remodeled ones—and, of course, its food. After all, pictures of food draw the most responses, according to Wion.

“Which isn’t really that surprising,” he says, “because pictures of food are one of the most shared subjects in social media.”

Before any of these pictures go live, McDonald’s assures that it stays true to its brand voice. The company has a review process, which includes creative and legal, for all pictures, Wion says.

Of course, staying true to the brand—and striking the appropriate tone on social media—is no easy task. PR and marketing professionals and social media managers grapple with questions about whether a post should be funny or serious, inspiring or thought provoking.

“While we have used humor at times, we want to make sure that the visuals match our brand voice in social media, which at times is lighthearted, but at other times needs to be more serious,” Wion said.

For example, McDonald’s announced the return of its popular Shamrock Shake via social media. But it opted for a more straightforward tone, as opposed to a humorous one. The company took pictures of two Shamrock Shakes, stylized it through Instagram, and then tweeted the image with the message: “We are proud to announce that for the first time ever the Shamrock Shake will be available nationally.”


The picture quickly became one of the most retweeted and favorited pictures McDonald’s has ever posted to Twitter, according to Wion.

Samantha Hosenkamp is the social media director at Ragan Communications.

(Image via)

引用元: How McDonalds is using Instagram to tell its story | Articles | Main.

上の記事は、マクドナルドがコーポレートストーリーを伝えるためにInstagramをどのように使っているか、を同社のソーシャルメディア担当にインタビューしたものだが、その最後の小見出しが面白い。

直訳すると、イメージを使うことはオリンピックを越える、となるが、ここでは、ソーシャルメディアの画像を使った宣伝効果はオリンピックの宣伝効果を上回る、という意味。

Facebookでも画像がもっとも Share されやすい、というデータが出ている。また、画像を Share していくことに比重を置いているソーシャルメディアのInstagram や Pinterest はより波及効果が高いのだ。

そう、わたしの違和感とは、Facebookを見ていても、ほとんどオリンピックの話題がない、ということ。
Share されてくる画像は、わたしの News Feed を埋め尽くすが、そのなかにオリンピックに関する画像は1日に1回見るかどうかだ。
(ちなみに画像は、マクドナルドがTwitterに投稿した画像のなかでも、もっとも早くRetweetやお気に入りされた画像のなかのひとつだとのこと)

もちろん、オリンピックに関する画像は大手の Photo Agency や、新聞テレビなどの Old media が権利を所有していて著作権上、Share することは難しいかも知れない。

だがそうだとしても、オリンピックに関する話題する少ないのだ。
たとえテキストでそのような話題があったとしても、Share する人は少ないだろうが。

Pin It
  • Twitter
  • Facebook
  • Delicious
  • Tumblr
  • LinkedIn
  • RSS

Tags | , , , , , , ,

Submit a Comment