Image Image Image Image Image

Webサイトやソーシャルメディアの運営にお困りの企業の担当者さま、熟練Webプロデューサー・ディレクターやプロジェクト・マネージャーの人材が不足しているWebデザイン・制作会社さまに向けて、コンサルティング・マーケティング・プロデュースなど専門的なサービスと、Webの訴求力アップに欠かせないクリエイティブな写真を世界的コンペで評価が高いPhotographerがあなたが望むブランディングイメージを制作いたします。

Gonos Studio - ゴノス スタジオ

 

Gonos Studio Co., Ltd.

167-0043
東京都杉並区上荻4-22-13 202
TEL: 080-7039-5010
FAX: 03-4579-0612

projects@gonos.jp

 

Pin It
  • Twitter
  • Facebook
  • Delicious
  • Tumblr
  • LinkedIn
  • RSS
Scroll to Top

To Top

代表者ブログ

ニュースはソーシャルメディアを駆け抜ける

On 28, 9月 2012 | No Comments | In 代表者ブログ | By Gonos Studio

わたしのニュースの取得方法はどうやら亜流のようだ。下記ブロヅで紹介されているのは、TwitterやFacebook、Linkedinなどのソーシャルメディアからニュースを得ている人が3分の1に達しているということだ。

たしかに、Linkdinはニュース記事がコーナーとして存在している(UIのアップデートでやや影が薄れたが)。しかし、その他のTwitterやFacebook、Google+(Googleニュースは別サービスとして存在している)は、ニュース記事をコーナーとして有していない。実際、うえのようなソーシャルメディアをお使いの方は、フォローしているアカウントや、リストに入っている友達、サークルの参加者が「ニュースを元ソースからシェア(share)した」のを発見して、ニュースを得たことがおありだろう。

The study found 33 percent of those young adults got news from social networks the day before, while 34 percent watched TV news and just 13 percent read print or digital newspaper content.Overall, the study says, the major trends driving the growth and change of digital news are social media, as well as the rapid adoption of mobile Internet devices.

The top-level trends in social media news consumption:

  • 19 percent of all Americans got news from a social network like Facebook, Google+ or LinkedIn yesterday (up from 9 percent in 2010).
  • Among people using social networks, 36 percent got news there yesterday (up from 19 percent in 2010).

And in mobile news consumption:

  • 17 percent of all Americans got news on a mobile device yesterday.
  • Among the people who own smartphones, 31 percent got news on them yesterday.

These trends are not unrelated. The growth of mobile media is a major driver of the growth in social media, the study finds. People who go online with mobile devices are three times more likely to get news from social media as those who only use the desktop Web (30 percent vs. 9 percent).

引用元: One-third of adults under 30 get news on social networks now | Poynter..

こういう状況が続くと、テレビや新聞などのオールドメディアのニュースにおける広告媒体価値は相対的に下がることになる。これがいいかどうかは、単純に述べることはできない。

個人的には「ニュース」も大事だが、一方で「骨太な記事」も必要不可欠だと思っている。深堀できる取材力が必要な事柄があるからだ。

タイムラインやニュースフィードにあふれる「ニュースの見出し」。リツイートされたり、シェアされることでニュースはソーシャルメディアはを駆け抜ける。

そこでふと思う。
情報源(ニュースソース)の信頼性や記事本文に書かれた意図・主張が、Retweetやシェアされることに薄れていくように感じるのはわたしだけだろうか。

それを補うのは、ニュースをシェアする人のリテラシーであり、良心であり、さらには熱意である、と個人的には思うのである。

Pin It
  • Twitter
  • Facebook
  • Delicious
  • Tumblr
  • LinkedIn
  • RSS

Tags | , , , , , , , , , , ,

Submit a Comment