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代表者ブログ

米企業のソーシャルメディア活用指針

On 20, 9月 2012 | No Comments | In 代表者ブログ | By Gonos Studio

ご存知の通り、アメリカではソーシャルメディアのビジネス活用が日本よりも数段進んでいる。もちろんビジネス慣習の違いはあるだろう。
ただしかし、アメリカ企業のソーシャルメディア活用状況を知らない、というのでは、自社もどのようにソーシャルメディアを活用すべきかという指針をたてることすらままならない。

本記事で引用した記事のポイントは、以下である。

  • 複数のソーシャルメディアでプレゼンスをあげる計画がある企業は65%
  • コンテンツの発行頻度を増やす計画がある企業は56%

As marketers track more sophisticated metrics, 66% of respondents said they were investing in increasing their social media presence across different platforms and 56% said they were increasing the frequency of content published, which are still relatively basic strategies. Meanwhile, 50% said they would invest in better integration of social marketing into other marketing initiatives, and 35% said they would work toward better integration of social marketing into the rest of the organization.

引用元: Tying Social Media to Business Objectives, Measurement Tactics – eMarketer.

日本企業は国内マーケットや中国マーケットに目が向きすぎではないだろうか。
実体経済がグローバル化しているにもかかわらず、ソーシャルメディア・マーケティングを国内・中国市場以外のマーケット向けに展開しない理由はないはずだ。

なお、その他の興味深いデータも掲載されているので、ご覧になりたい方は、上記引用元をご覧いただきたい。

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